Milyen út vezetett a Green Vision megalapításához?
Eddigi szerkesztő-riporteri pályafutásom során főleg természetvédelmi témákról készítettem magazin műsorokat, dokumentumfilmeket, így kialakult bennem egy “ökotudásbázis” illetve szert tettem a hazai zöld szférában egy kapcsolatrendszerre. Majd elvégeztem egy vállalkozói képzést és ami addig csak halovány ötletnek tűnt, összeállt egy konkrét, megvalósítható üzleti tervé, ami végül a GreenVision.hu formájában meg is valósult.
Miért éppen a zöld szemlélet került a munkád középpontjába?
Neveltetésemből és érdeklődési körömből fakadóan is adta magát a környezetvédelem. Rengeteget járom a természetet, én magam is igyekszem zölden élni a mindennapjaim és ha már a szakmám lehetővé teszi, hogy nagyobb nyilvánosságot adjak a zöld törekvéseknek, igyekszem a munkámmal is támogatni a hazai természet- és környezetvédelmi projekteket, szervezeteket, cégeket.
Hogy áll össze a csapat egy-egy munkára?
Elsősorban hárman dolgozunk egy filmen: én, mint szerkesztő-vágó, Kiss Gravi András operatőr és Farkas Zénó Rolf grafikus. Ez a csapat a GreenVision.hu keménymag. Ha a megrendelő arculattervezést, fotózást vagy extra felvételeket kér, ez a létszám tovább bővül.
Miért tartod fontosnak, hogy a hazai zöld szervezetek videó formában is kommunikáljanak?
Egy friss kutatás szerint a legtöbb 20-55 év közti ember mára a Facebookot tartja az első számú hír és információforrásnak. Tehát ezen a fórumon egy rövid, 1-2 perces videóval megjelenni egyet jelent az ismertséggel, hiszen míg az olvasott szöveg mindössze 20 %-át tudjuk visszaidézni emlékezetünkbe, addig egy audiovizuális élménynél ez a szám 80 %. Ezek olyan tények, amiket egy zöld szervezetnek is figyelembe kell már vennie, ha támogatottságot szeretne elérni. Ráadásul nem kell milliókat fizetni sem a Facebooknak, sem nekünk egy videós hirdetésért. Ez egy könnyen elérhető és nagyon hatékony reklámeszköz.
Hogyan segíti egy rövid videó a környezettudatos szemlélet terjesztését?
A videó, a film közérthetővé, emészthetővé sőt érdekessé tehet olyan száraz, tudományos témákat is, melyeket egy átlag ember unottan tovább pörget. Például egy jól megszerkesztett animáció vagy néhány drámaian szép felvétel egy erős narrációs szöveggel olyan összefüggéseket értethet meg a nézővel – természetesen erősen leegyszerűsítve -, amit egy klímakutató hosszas fejtegetések, adatok során tenne meg.
Másrészt véleményem szerint a zöld szemléletet mára lassan mindenhol kezdik elfogadni, sőt követendőnek tartani. Mivel komoly figyelem irányul a zöldekre, egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy ne kommunikáljanak profi, közérthető módon, aminek egyik legjobb módja a videó.
Az IQ Bin Technologies pitch videója egy CEU-s, startup versenyre készült, melyben az alkotók mesélnek az IQ Bin szelektív hulladékgyűjtő kukák működéséről és harmadik világbeli hasznukról:
Hol találkozhatunk ilyen típusú videókkal? Milyen közönséget céloznak meg ezek a filmek?
Az általunk is gyártott 2, maximum 5 perces videókat leginkább a közösségi média felületein, saját honlapon, hírlevelekben esetleg konferenciákon, kiállításokon szokták a szervezetek felhasználni. A célközönségük függ az előzetes elképzelésektől, hogy kiknek szánja a szervezet a tartalmat: például szakmai közegnek, fiataloknak, érdeklődőknek vagy szkeptikusoknak. Általánosságban elmondható, hogy minél rövidebb egy videó, annál “nézhetőbb”, főleg a fiatalabb korosztály vagy a téma iránt (még) nem elkötelezett közönség számára. Természetesen egy “értő”, szakmai közönségnek egy hosszabb videó is élvezhető.
Említenél pár példát, kikkel dolgoztatok együtt és milyen anyagok készültek?
Eddig a Civil Support-tal, a Zöld Övezet Társulással, az ELTE EKSZ-el, a Recity Magazinnal és a Gödöllői Természetfilm Fesztivál csapatával dolgoztunk együtt több ízben és várhatóan a jövőben is lesznek közös projektjeink még. Elsősorban a tevékenységeiket bemutató “image” filmek készültek, de például a Recity Magazinnak három, rövid kézműves “tutorial” videót raktunk össze.
Milyen eredményre vagy a legbüszkébb?
Mindegyik kisfilmre, videóra nagyon büszke vagyok, amit a GreenVision.hu csapatával készítettünk, de talán a legsikeresebbnek a Zöld Övezet Társulás “Rendezvényzöldítés” kisfilmjét látom. Másrészt büszke vagyok arra, hogy a Magnet Bank Civil Reggelijén előadhattam a zöld videómarketingről illetve, hogy sikerült a Citroën-nel megállapodnunk egy elektromos autó használatáról a forgatásaink alkalmával.
Hol találkozhatunk veled és a munkáitokkal a jövőben?
Bízunk benne, hogy egyre többször és egyre több helyen találkozhattok a GreenVision.hu videóival. Legközelebb a Kulturális Örökség Menedzserek Egyesületének forgatunk két kisfilmet a pomázi látogatóközpontjukról.
Az elkészült munkáink felkerülnek a Youtube csatornánkra, holnapunk mellett Facebook oldalunkon is hírt adunk az új projektekről.
A mai matek feladatlap 6. osztályosoknak készült: